2013. november 2., szombat

Lidércnyomás

Sajnálom, hogy ilyen régen volt friss, de most már visszatértem annyi RoBul ötlettel, hogy a végére a hátamba állítotok egy vasvillát. :D Ez is egy közülük, még Halloweenre készült,  bár tudom, kicsit elkéstem.
Bevallom, a neveket én találtam ki, Románia Mihai Viteazul, Bulgária pedig Nikolaj Dimitrova Radomir lett, már nem emlékszem, mindenhol egyértelmű volt-e, magamat ismerve nem.
Hallgatnivaló: az örök klasszikus, This is Halloween
Jó olvasást, és utólag is borzongató Halloweent!

Bulgária félve tárta ki a kaput, majd nagy levegőt vett, és határozottan belépett a temetőbe. Már égett pár mécses a sírokon, jelezve, hogy mindjárt itt van Mindenszentek, a fények meg-megremegése és a száraz koszorúk zizegése még kísértetiesebb hangulatot kölcsönzött a helynek. Nikolaj sosem hitt a természetfelettiben, annál ő sokkal racionálisabb volt, most azonban még őt is a hideg rázta ettől az egésztől.
Fogalma sem volt, miért jött el, vagy egyáltalán mit keres, ő csak bizonyosságot akart és a visszatérő álmok eltűnését. Még most is látta a szeme előtt a sötét sírt, a dobhártyájában visszhangzott a sikítás, hogy aztán ő is üvöltve, a vér fémes ízével a szájában ébredjen fel. Képtelen lett volna még egyszer elviselni.
Nem tudta, meddig bolyongott a temetőben, a telihold már magasan járt az égen, mire észrevette az ismerős sírkövet. Közelebb lépett, majd félve megvizsgálta az ősrégi sírt, érezte az adrenalint buzogni a vérében, ahogy letörölte a feliratról a mohát, és láthatóvá vált a Mihai Viteazul felirat.
Valami megragadta a vállát, mire ő ijedten hátrapördült, hogy aztán szembetalálja magát Románia égővörös tekintetével. Ijedten próbált hátrálni, de nem volt hová, mögötte elzárta az utat a sír, a másik ijesztően magasodott fölé, neki pedig eszébe jutottak a román mítoszok, amit régen csak ostoba gyerekmesének tartott, most viszont a saját bőrén tapasztalhatja meg valódiságukat.
Románia szinte észrevétlenül került hozzá egyre közelebb, Bulgária alig vette észre a harapást a nyakán, csak az egyre erősebbé váló szorítást és azt a kellemes, ájulással kecsegtető zsibbadtságot érezte, még a félelem is elmúlt, puszta üresség maradt a helyén, mintha az életerőt szívták volna el belőle, majd végre elérte a megérdemelt sötétség.
Már nem láthatta Mihai rémült-ráismerő tekintetét, amikor az utánakapott, majd óvatosan lefektette a földre. Nem, egyáltalán nem attól félt, hogy a másik meghalt, amíg létezett az országa, nem is lett volna rá képes, nem volt olyan törékeny, mint az emberek.
Azt azonban tudta, hogy van, ami rosszabb a halálnál.

4 megjegyzés:

  1. Na ezzel a párossal még soha semmit nem olvastam, de ennek ellenére nagyon tetszett. Nekem mondjuk még mindig fura, hogy Romániát vámpírként ábrázolják, persze illik hozzá, csak mégis fura, hogy közben ország is.. De kíváncsi lennék, mi történt vele, hogy vámpírrá változott? Vagy már így született?
    Szóval tetszett a fic, jól elkaptad ezt a borzongató hangulatot.
    És neked is boldog Halloween-t így utólag ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vámpírábrázolás nekem is kissé fura, de abban tényleg igazad van, hogy illik hozzá. Én mondjuk jobban szeretem strigoinak, ami szinte teljesen ugyanaz, szóval ez csak az én heppem. XD Viszont ebben az esetben könnyebb megmagyarázni, hogy lett az, mert vannak élő strigoik, akik egyfajta boszorkánymesterek, és így születtek, meg amúgy is fontos részei a román mitológiának. Hát, ez a fejemben jobban klappolt, mint leírva. XD
      Bár mind Romániát, mind Bulgáriát (főleg az utóbbit) úgyis elég sokan hanyagolják, pedig elég nagy potenciál van mindkettejükben, főleg amiatt, hogy kevésszer szerepeltek. (Meg azért általában beúszik az a magyar-román ellenszenv is a képbe. :P )
      Nagyon örülök, hogy tetszett, bevallom, eléggé tartottam a reakcióktól. ^^" És köszönöm, hogy írtál! :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszett a történet és ezzel a párossal még én se olvastam, de akkor is jó volt ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek igazán örülök! ^^ Köszönöm szépen, hogy írtál! :)

      Törlés